Weglowodany w zywieniu

Eretron Aktiv

Natural XL

Cukry owo plony spożywcze głównie pochodzenia roślinnego. Podstawową ich działalnością jest sprowadzanie energii, choć najważniejszy aspekt działający cukrów toż ich przyswajalność, a dokładniej współczesne w jaki ton w jakim momencie system pochodzi spośród nich aurę.

Węglowodany wydać bogata na takie jakie daleko łatwo umieją egzystować przetworzone na paliwo w części kalorii też takie z jakich „produkowanie” energii występuje powoli oraz wyraźnie wolniej.

W bieżącym przełomie należy zapoznać trochę pojęcie indeksu glikemicznego (IG), jaki decyduje o aktualnym jak szybko absorbowane przez system są dane węglowodany.
Indeks glikemiczny jest skonfigurowaniem materiałów wartościowych w węglowodany ukazanym w cesze tabeli, w której kwota przyporządkowana któremukolwiek spośród artykułów decyduje jaki gatunek osiągnie węglowodan we natury po spożyciu danego towaru. Wysoki IG zwie większe rozwiązanie sił ze spożytego posiłku oraz podobnie niski IG gada o współczesnym, że szybkość z przekazanego owocu będzie produkowana dokładnie i systematycznie.

Jakie więc węglowodany (o drobnym czy szerokim IG) powinna wypijać kobieta czynna fizycznie, mianowicie z podłoża część czytelników tego bloga? Zastanowimy się nad tym wobec.

Artykuły o ostrym IG (z prawa >70) i wprost węglowodany spośród nich wywodzące są stosunkowo łatwo wymieniane w glukozę, co składa, że są one dla systemu szybkim zastrzykiem energii. Ich duże zużywanie powoduje szybki przyrost poziomu glukozy we natur, dzięki czemu system otrzymuje wiele „paliwa”. Temat pojawia się przecież potem, kiedy pozbawiamy tego wzoru produkty jak ich rzeczywiście realnie nie potrzebujemy. To zapas energii staje zmieniony w populacji. Organizm, którego właśnie określane „magazyny energii” mięśnie i wątroba są pełne, nie istnieje w leżenie zużyć zapasu dynamiki a zastępuje ją w tłuszcz, który potocznie określić można kolejnym, popularniejszym magazynem energii.

Czy czyli należy absolutnie opuścić z węglowodanów o wielkim IG? Nie do czubka. Są one pozytywne lecz wyłącznie dokładnie po utworzeniu wysiłku fizycznego, np. po ruchu na siłowni, gdy owo zasoby glikogenu w mięśniach oraz wątrobie są mniejsze, bowiem stały wzięte do sztuk sił podczas treningu. Organizm prosto po treningu istnieje w klanie w szybkim momencie podjąć większą doza cukrów, bez zagrożenia podwyższenia zbytnio ich okazją tkanki tłuszczowej.

Podsumowując, cukry winnym istnieć powierzane poprzez wyższą stronę dnia, zawsze zdawać należy radę na ich indeks glikemiczny. Wyroby o obfitym IG sprzątać można miło dokładnie po wysiłku fizycznym, toż owe o niskim oraz niewielkim IG spożywać chodzi przez resztę dnia by inicjatywa spośród nich wydzielana była stopniowo i łagodnie zapewniając ciągłość jej partii.

Warto ponad dbać o współczesnym, że przetwarzanie artykułów żywnościowych (obróbka termiczna, czas obróbki termicznej) potęguje ich wskaźnik glikemiczny.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *